23 Şubat 2015 Pazartesi

Ders 4 - Selamlaşma ve İsim Söyleme / Lesson 4 - Greeting and Saying Our Name

Меня Зовут

Bu yapı tanışırken adı söylemek için lazım.Rusça’da “benim adım….” Yani “моё имя…” gibi bir yapı hemen hemen kullanılmıyor,onun yerine “меня зовут ....” yani “beni …… çağırırlar” yapısı kullanılıyor..Fakat biz bunu kendi dilimize direk olarak “benim adım …..” dır diye çevirebiliriz.Yalnız dikkat edilmesi gereken husus şu ; çok kişi çevirirken benim adım diye çevirdiğinden  Меня sözcüğünü aklına “benim” olarak kazıyor fakat ilk başta da dediğimiz gibi меня” “beni” demektir.

( In Russian Language, we ask someone’s name formally and informally.It is eaisly to ask.
Only we have to know,when we say or ask the name,we use accusative case. )

Okuma Hazırlığı / Preparation for Reading

Как вас ( тебя,его,её ) зовут ?               Adınız nedir ?             What is your ( his,her ) name ? 

Меня зовут Таня.                                  Benim adım Tanya                 My name is Tanya

Знакомтесь ! (Познакомтесь)                Tanışınız.                                  Please meet..

Очень приятно !                                    Memnun oldum.                    Pleased to meet you

Рад познакомиться.                      Tanıştıdığımıza memnun oldum.       Glad to meet you

 Здравствуйте                                         Merhabalar                             How do you do ?

Добрый День                                          İyi Günler                                Good Afternoon

Доброе Утро                                           Günaydın                                Good Morning

Добрый Вечер                                        İyi Akşamlar                           Good Evening

Спокойной Ночи                                    İyi Geceler                               Good Night

Ваша фамилия,имя,отчество ?       Aile adınız nedir ?           What is your family name (patronymic)?

A question asked when arranging an appointment with an official,a doctor,etc.
Russian first names are followed by a patronymic,which is derived from the father's name.

Diyalog / Dialogue

-Как вас зовУт ?                 Sizin adınız nedir ?                      What is your name ?

-Олег.                                       Oleg                                         ( My name is ) Oleg.

-Вы студЕнт ?                      Öğrenci misiniz ?                          Are you student ?
      
-Да,студЕнт                          Evet,öğrenciyim                           Yes,I am student.

-Это вАша сестрА ?         Bu sizin kız kardeşiniz mi ?           Is this your sister ?

-Да.                                              Evet                                                  Yes

-Как её зовУт?                     Onun ad nedir ?                             What is her name ?

-Таня                                            Tanya                                 (Her name is) Tanya

-Она студЕнтка ?                   O öğrenci mi ?                                Is she student ?

-Нет,не студЕнтка                 Hayır,öğrenci değil.                   No,she is not student
  
-А кто ваш друг ?                  Arkadaşınız kim ?                      Who is your friend ?

-Он студЕнт.                                 O öğrenci.                                He is student

-Он рУсский ?                          O rus mu ?                                  Is he russian ?

-Нет,он америкАнец.             Hayır,o amerikan.                        No,he is american



1 yorum: